آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
فیلیپس از کم‌ مصرف‌ ترین لامپ ال ای دی جهان رونمایی کرد – صنایع روشنایی الماس
8 مزیت استفاده از چراغ های ال ای دی به جای لامپ های رشته‌‌ای
1398-02-10
لامپ های کم مصرف چه عوارض و معایبی دارند؟
1398-02-10
Show all

یکی از مهمترین مزیت‌های لامپ های ال ای دی این است که این نوع لامپ‌ها از مصرف انرژی بسیار پایین‌تری نسبت به لامپ‌های رشته‌ای معمولی برخوردار هستند. اواخر هفته گذشته شرکت فیلیپس (Philips) با همکاری شهرداری دبی، از کم ‌مصرف ‌ترین لامپ ال ای دی جهان رونمایی کرد که در مقایسه با لامپ رشته‌ای معمولی، بیش از 90 درصد مصرف انرژی را کاهش داده و تا 15 برابر بیشتر از آنها عمر می‌کند.


این پروژه که با نام پروژه لامپ دبی (Dubai Lamp) معروف است، با هدف عمومی تشویق به توسعه پایدار، عملیاتی شده و هدف اختصاصی آن نیز این است که مصرف انرژی را تا سال 2030 در دوبی، 30 درصد کاهش دهد.


فیلیپس با تولید لامپ ال ای دی بیگانه نیست؛ لامپ ال ای دی Hue محصولی از این شرکت است که یکی از شناخته‌شده‌ترین لامپ های ال ای دی هوشمند جهان بوده و در بسیاری از استادیوم‌ها و شهرهای بزرگ دنیا به عنوان روشنایی استفاده می‌شود. حالا فیلیپس با همکاری شهرداری دبی، اولین لامپ ال ای دی با 200 لومن در وات (lm/w) را ساخته و آن را تجاری‌سازی کرده که با توجه به مشخصات فنی آن، در واقع کم مصرف ترین لامپ ال ای دی جهان نیز لقب خواهد گرفت.


این لامپ‌ها با هدف جایگزینی با لامپ‌های رشته‌ای معمولی 25 وات، 40 وات و 60 وات و متناسب با ولتاژ اصلی شهر دوبی که 220-240 ولت است، طراحی شده‌اند. چهارمین لامپ نیز یک لامپ ال ای دی 3 وات و 12 ولت مدل MR16 Spot است که با هدف جایگزینی با لامپ هالوژن نقطه‌ای 50 وات و 12 ولت طراحی شده است.


همایش لامپ دبی هفته گذشته در محل نمایشگاه «آب، انرژی، تکنولوژی و محیط» در دبی، امارات متحده عربی، آغاز به کار کرده و تا آخر سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت. در این همایش، طرح‌ها و ایده‌هایی جهت عملیاتی کردن این پروژه مطرح خواهد شد. هنوز از قیمت این لامپ‌ها خبری در دست نیست.


منبع

http://newatlas.com/philips-lighting-dubai-municipality-dubai-lamp/45788/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Cresta Help Chat
با الماس لایت در ارتباط باشید